josefin sjunger på bandyfinalerna

Josefin Sinclair vann Bandyveckans sångtalangjaktsävling på Stora Torget på fredagseftermiddagen. Hon kommer att framföra nationalsången vid båda bandyfinalerna

Nationalsången i morgon, vilket var det vinnande bidraget i dag?
- I dag sjöng jag Gabriellas sång (från filmen "så som i himmelen"). Just den sången tycker jag väldigt mycket om, för den är så uttrycksfull. Jag ville också satsa på något nytt, som sticker ut, och det gick ju hem!

Minns du vad juryn sa?
- Att jag hade en både stark och mjuk röst, självsäker, som de trodde skulle fylla Studenternas på bandyfinalen.

Vad betyder musik för dig?
- Jag har alltid hållit på med musik. Som liten gick jag i musikklass. Sedan har jag sjungit i rockband och hållit på med jazz. Just nu sjunger jag mest för mig själv framför datorn. Jag skulle vilja ha musik som mitt yrke och hålla på med det hela dagarna, det är när jag håller på med musik som jag känner att jag lever.

Hur känns det inför i morgon?
- Det känns jättenervöst, men samtidigt en rolig grej. Jag hade nog inte förstått hur stort bandyfinalen har blivit, men det kommer ju att sändas på tv och jättemånga tittar.

Och hur sitter Du gamla du fria?
- Jag har ju sjungit den förr, men nu får jag gå hem och öva (skratt).
Från UNT.se


Över 20 000 biljetter sålda plus att den sändes på tv, i vårat lilla Uppsala på studenternas! helt otroligt igentligen eftersom att det är bandy de spelar, inte fotboll eller hockey, utan bandy. Och där står min klasskamrat Josefin och sjunger självaste nationalsången. vilken stämning!  Du var jätteduktig sinkan!

Kommentarer
Postat av: Millan

Men Eve.. Det är väl inge tok med bandy? Dt är en bra sport!

2009-03-25 @ 07:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0